Saturday, June 10, 2006

povestiri din tramvai

din statie se anunta o clatorie speciala ca de obicei:un orb la stop ma bate pe umar si intreaba"e verde,copii?".destul cat sa anticipez ca o sa am o zi proasta si trista,dar las meditatiile pentru drum asta daca am noroc sa stau jos...am si incep sa imi amplific starea,ca poate poate scriu despre asta azi si iar imi vine in minte ce mi-a zis acel fost bun prieten de-al meu ce nu mi-a gresit cu nimic decat ca m-a uitat inainte de vreme(si nici asta n-a fost vina lui)si anume ca sa ma vada pe mine nezambitoare si asa abatuta cum eram intr-o zi din maiul trecut(mai exact 20)e mai trist decat sa vada un orb care plange(deep purple_when a blind man cries)_isi foloseste ochii doar ca sa planga...
dar poezia mea e subit intrerupta de o vaicareala insuportabilaa_"va rog frumos,dati-mi si mie o mie de lei sa iau mancare la copilasi"_tipata la nesfarsit cu o disperare de care de mult nu am mai auzit in glasul cuiva si care nu poate fi redata in nici un fel:era o oarba de veo 50 de ani care ii lovea cu bastonul pe calatori ca sa constate si ei cat de nenorocita e.
in fine,ajunge la capatul tramvaiului cand mai apare un personaj feminin de vreo 20 de ani,ras in cap,care cerea 500 de lei si atat..fara cruci,fara urari de sanatate si bogatie..fara sa faca caz de starea ei,cu disperare neactoriceasca pe chip.
si tot nu era de ajuns_rasare si vanzatoarea de ziare cu care ma intalnisem si cu 2 ore mai devreme mai eliberata de greutatea gentii aleia imense si mai nerabdatoare sa plece acasa,rugandu-ne sa-i cumparam ultimul numar din averea.
intre timp in spate incep discutiile"esti tanara,du-te sa muncesti,ti-e usor cu cersitul"si vanzatoarea ii sare fetei in aparare:"aia tanara e bolnava,da baba vede la fel de bine ca mine"si altul"pai nu stiu io ca are televizor color acasa,da astia sunt prosti si ii dau o mie"si alta baba:"da de ce sa ceara in tramvai,sa se duca la ala pe care l-am ales"
"da ce,doamna,l-ai ales dumneata,ca io stiu ca dumneata nu l-ai ales"
"pai nu l-am ales"
"pai da,ca dumneata tot pe iliescu l-ai votat,mata sa le dai bani,ca asta pe care nu l-ai ales nu mai are de unde,din cauza matale care l-ai votat pe iliescu in 90"

n-am prins continuarea si am coborat din tramvai razand,ceea ce am incercat sa ma abtin sa fac si pe drum alergand.langa casa am rarit pasul"domnisoara,hai nu vii sa mananci cu mine?"-era un tigan care vindea legume la colt si lua masa in parcare.

o sa plec de acasa cu toate gandurile in forma finala,caci pe drum e imposibil:interiorul tramvaiului circula cu viteza mai mare decat metalul de deasupra

0 Comments:

Post a Comment

<< Home